Forum Jeden do jednego. Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

SketchUp-modelowanie 3D

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Jeden do jednego. Strona Główna -> Warsztat - materiały, techniki, narzędzia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Sob 18:58, 05 Kwi 2014 Temat postu:

Nooooo, dwie nieprzespane noce ale wychodzę na prostą...

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Jednak Curviloft to wspaniałe narzędzie. Wystarczą dobrze narysowane krzywe.
Oczywiście, musi być standardowe 24 segmenty, dlatego podzieliłem to sprawiedliwie
obracając i tnąc wszystko płaszczyzną w formie komponentu (na pierwszym obrazku)
Przydała się też funkcja Hide/ Ukryj, bo w śród tylu linii można się pogubić Smile
Hełm wygląda świetnie i trzyma rozmiary ale będę dopieszczał jeszcze wygięte obrzeża.
Dziś wyszorowałem ponownie oryginalny hełm i ponownie naniosłem linie wymiarowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TADBI
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grupa

PostWysłany: Sob 22:04, 05 Kwi 2014 Temat postu:

Kapitalne. Świetna robota godna podziwu. Szkoda, że tak nie potrafię.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TADBI dnia Sob 22:04, 05 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Sob 22:14, 05 Kwi 2014 Temat postu:

Nauczy się Pan, nauczy Smile Tu się wszyscy szybko uczą.
A My pomożemy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Nie 7:17, 06 Kwi 2014 Temat postu:

mr-bad napisał:



Jednak Curviloft to wspaniałe narzędzie. Wystarczą dobrze narysowane krzywe.
Oczywiście, musi być standardowe 24 segmenty, dlatego podzieliłem to sprawiedliwie


Dlaczego?
Może być i 200 segmentów,czy na ile Panu pozwoli moc komputera Smile

W przypadku takiego hełmu 24 boki wielokąta to chyba trochę mało,ja w swoim M1 użyłem ,jeśli się nie mylę 100


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Nie 15:46, 06 Kwi 2014 Temat postu:

"Może być i 200 segmentów"
Tak, tak, sam je zwiększam jeżeli chodzi o sam model 3d ale tu chodzi o model do
sklejania. 24 segmenty (paski do sklejania) to minimum modelarskiej dokładności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Nie 17:23, 06 Kwi 2014 Temat postu:

w pionie tak .ale w poziomie może być dowolna ilość.ponieważ nie wpływa to na ilość pasków

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Nie 20:33, 06 Kwi 2014 Temat postu:

No i nad tym poziomem się zastanawiam, bo zaczynają się schody...
Jak zacząłem poprawiać wygięte krawędzie, nie bardzo mi je łączy Curviloft...Hm,
Poza tym gotowy model Unfold Tools prostuje bardzo różnie, raz prosto, raz pod spód.
Ale od czego mamy Innych Metalowych Specjalistów w tej dziedzinie... Smile
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Siatka krzywych na pierwszym planie to zarys modelu ulepszonego...
Niezależnie, narysowałem podobne linie na prawdziwym hełmie i zastanawiam się czy
nie zacząć przenosić wymiarów (prostokątów mierzonych cyrklem) bezpośrednio na
rozłożoną siatkę w programie Sketchup. Ciekawe zadanie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Nie 22:14, 06 Kwi 2014 Temat postu:

Co do curviloft ,to ja przy modelowaniu M1 nie użyłem go ani razu Smile
Co do rozkładania siatki to unfold tools rzeczywiście może generować różne ,,cuda",dlatego preferuje Flattery Smile



Przeglądnąłem model i niestety znalazłem kilka błędów które mogą trochę utrudnić jego poprawne rozłożenie,ale o tym jutro bo dziś muszę się wyspać Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Nie 22:23, 06 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Nie 22:42, 06 Kwi 2014 Temat postu:

A ja zacząłem pracowicie wytyczać prostokąty na prawdziwym hełmie ale dałem spokój
bo to mozolna i niepewna efektu robota i zacząłem to samo robić na jego modelu 3D.
Nie powiem, na razie ma to ręce i nogi. A Flattery jakoś nie mogę ogarnąć. Sklejki tak Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Pon 9:32, 07 Kwi 2014 Temat postu:

A ja znów posiedziałem do 3.00... i dokończyłem to, co zacząłem na obrazku powyżej.
Obrazki dam potem, bo jestem w pracy Smile
Sama czasza hełmu, mimo dużych uproszczeń siatki, wyszła całkiem ładnie.
Trzeba założyć, że będzie ta siatka sklejana z co najmniej 1 milimetrowej tektury,
potem będzie szlifowana i szpachlowana dla nadania jej bardziej obłego kształtu, więc
prostokąty o wymiarach około 2 x 2 cm to nie będzie taka zbytnia tragedia. Problemem
będą wygięte krawędzie hełmu, zwłaszcza te mocno wywinięte boczne. Może trzeba będzie
pójść na jakiś kompromis... Jedno jest pewne: hełm musi trzymać wymiary oryginału
i mieć jak najbardziej zbliżony do niego kształt. O to przecież w tym modelowaniu walczymy.
***
Co do kłopotów z rozkładaniem za pomocą narzędzia Unfold Tools...
Zauważyłem, że większość płaszczyzn modelu jest zazwyczaj biała ale
trafiają się czasem takie niebieskie. I to jest zazwyczaj przyczyna błędu,
gdyż jest to płaszczyzna odwrócona, która zakłóca prawidłowe rozkładanie
modelu na siatkę. Wystarczy jednak prawo-klik na tą powierzchnię i wybór
opcji Reverse Face (Odwróć płaszczyznę) i wszystko wraca do normy Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Pon 10:19, 07 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Pon 15:33, 07 Kwi 2014 Temat postu:

mr-bad napisał:
Wystarczy jednak prawo-klik na tą powierzchnię i wybór
opcji Reverse Face (Odwróć płaszczyznę) i wszystko wraca do normy Smile

Można i tak ,ale to czysty masochizm i marnotrawstwo cennego czasu,ja wolę użyć tego
[link widoczny dla zalogowanych]

Proszę się nie obrazić i nie uznać że się wymądrzam ,to po prostu moja rada.
99% rzeczy da się zrobić w Su bez pluginów ,tylko zajmuje to duuuużo czasu Smile
Można bezproblemowo rozłożyć siatkę w Su bez żadnego pluginu tylko zajęłoby to dużo czasu. W gruncie rzeczy działanie pluginów polega na użyciu kilku lub kilkunastu oryginalnych funkcji su za jednym zamachem .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Pon 20:52, 07 Kwi 2014 Temat postu:

A oto obiecane obrazki...

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Pon 21:22, 07 Kwi 2014 Temat postu:

To teraz tylko rozłożyć Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Pon 21:46, 07 Kwi 2014 Temat postu:

Zrobiłbym to już zaraz ale rzeczywistość skrzeczy...
Zaraz muszę zaprząc SketchUp do nowego projektu. 16 kwietnia mamy w szkole Dzień
Patrona i nudzą mnie o dekorację na scenę, jak zwykle, 2,5 x 3,3 metra, więc "pan każe,
sługa musi - skąpał się sługa po uszy" ...
Co do hełmu, to wciąż kusi mnie aby jednak uprościć siatkę tych krawędzi dolnych...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Pon 21:46, 07 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Czw 19:50, 10 Kwi 2014 Temat postu:

Proponuje dziś Szlachetnym(zwłaszcza panu Mr-bad-owi ) bardzo proste ,ale pomocne narzędzie,bez którego ostatnio nie wyobrażam sobie pracy Smile

Narzędzie owo, to plugin Tig 2D Tools i służy do rysowania lini , wielokątów, łuków,okręgów ,wypełniania pustych konturów,wydłużania lub skracania lini,tworzenia tekstu ,a nawet zmiany stylu wybranej linii.
Możemy stworzyć linię przerywaną,z kropkami ,kreskami czy na zmianę,można też wybrać kolor linii i jej szerokość. Można stworzyć swój styl lini . Plugin umożliwia również ,,zaokrąglanie " kątów w wielokątach,

Proszę uważnie obejrzeć filmik instruktażowy,aby poznać wszystkie możliwości pluginu i próbować swoich sił ! Smile
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Czw 20:00, 10 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Jeden do jednego. Strona Główna -> Warsztat - materiały, techniki, narzędzia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 35, 36, 37  Następny
Strona 18 z 37


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin