Forum Jeden do jednego. Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

SketchUp-modelowanie 3D

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Jeden do jednego. Strona Główna -> Warsztat - materiały, techniki, narzędzia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
maciek123
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie, Siemuszowa

PostWysłany: Czw 21:38, 07 Mar 2013
PRZENIESIONY
Pią 10:05, 08 Mar 2013 Temat postu:

W wolnym czasie ćwiczę w sketchupie.
Oto zamek od Thompsona 1928.
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
(muszka trochę krzywa) Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Pią 14:17, 08 Mar 2013 Temat postu:

Muszę pochwalić ,nieźle ,nieźle !!!
A o co chodzi w stwierdzeniu ,,(muszka trochę krzywa)" ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek123
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie, Siemuszowa

PostWysłany: Pią 15:31, 08 Mar 2013 Temat postu:

Dziękuję, chodzi o to że muszka jest przechylona trochę w prawo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Pią 16:45, 08 Mar 2013 Temat postu:

Aha
Poprawienie tego nie powinno zająć więcej niż kilkanaście sekund. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek123
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie, Siemuszowa

PostWysłany: Pią 20:44, 08 Mar 2013 Temat postu:

Dokładnie. Smile Pracuję też oczywiście nad m24, zamek już mam, lufę też i przód kolby. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 19:06, 11 Cze 2013 Temat postu:

Witam
Zapowiadałem kiedyś ze napiszę coś o wykorzystywanych przeze mnie pluginów.
No cóż o tego czasu w Nilu(płynie niedaleko mojego domu) upłynęło dużo wody Sad
No ale w końcu się udało.
Przedstawiam Szlachetnym bardzo pożyteczny plugin Joint Push Pull
[link widoczny dla zalogowanych]
Zastępuje on sketchupowe narzędzie Push/Pull ale ma kilka ciekawych funkcji.
Można go wykorzystywać tak samo jak oryginalne narzędzie SU można też zrobić coś więcej.
Za pomocą funkcji joint push pull możemy równocześnie ,,wyciągnąć" kilka powierzchni i stworzyć nową bryłę.
Zaznaczamy kilka powierzchni.
[link widoczny dla zalogowanych]
Z okna pluginu wybieramy interesującą nas funkcje i wyciągamy bryłę na potrzebną wysokość.
[link widoczny dla zalogowanych]
Po wybraniu funkcji możemy wcisnąć klawisz Tab ,wtedy ukażą się nam dodatkowe opcje.Możemy wybrać czy zachowamy oryginalne powierzchnię czy nie ,czy z nowej bryły stworzyć grupę itd.Gdy ustawimy wszystko jak nam pasuje wciskamy ok a następnie enter.
[link widoczny dla zalogowanych]
Po tym komputer tworzy nam nową bryłę ,może to trwać różnie zależnie od mocy procesora i ilości powierzchni. A oto moja nowa przykładowa bryła.
[link widoczny dla zalogowanych]
Drugą bardzo pomocną funkcją/poleceniem programu jest Vector push pull.
Jest to wariant sketchupowego push/pull ,ale możemy wyciągać nie tylko po do góry i w bok ale i po dowolnym skosie. W tym celu najlepiej stworzyć linie po której chcemy wyciągać bryłę,najlepiej jeśli ma ona długość naszego wyciągnięcia.Następnie zaznaczamy naszą powierzchnię.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wybieramy naszą funkcję z okna pluginu,zaznaczamy punkt początkowy i końcowy i wciskamy enter,również tu możemy wcisnąć Tab i sobie wszystko poustawiać.
[link widoczny dla zalogowanych]
Po wciśnięciu entera otrzymujemy naszą bryłę
[link widoczny dla zalogowanych]
Wielką zaletą tel opcji że możemy wyciągać nie tylko powierzchnie płaskie ale też wypukłe,wklęsłe czy jakie tam tylko chcemy .
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale się rozpisałem ,mam nadzieję ze nikogo nie zanudziłem na śmierć Razz , i porady komuś się przydadzą.
Pozdrawiam
Leon


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Wto 19:09, 11 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15645
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Wto 20:55, 11 Cze 2013 Temat postu:

Ależ czekamy na dalsze opisy innych pluginów Smile
Najlepiej na jakimś konkretnym przykładzie... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Pią 18:54, 21 Cze 2013 Temat postu:

To znowu ja i znowu będę przynudzał Smile
Przedstawiam dziś Szlachetnym plugin Flattery Papercraft Tools.
Jest on częściowo podobny do znanego Wam Unfold Tolls ,ale jest bardziej rozbudowany i przeznaczony jest specjalnie dla modelarzy kartonowych.Można go ściągnąć stąd :
[link widoczny dla zalogowanych]
a teraz mały tutorial .
Najpierw tworzymy bryłę, ja stworzyłem dość prostą.
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie proponuje zaznaczyć całą naszą bryłę i użyć funkcji pluginu : Index Edges ,może to się nam później przydać,ale nie zawsze.
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie wybieramy funkcję pluginu Unfold Faces ,wypieramy pierwszą powierzchnię naszej bryły a następnie klikamy ,po kolei następne(podobnie jak w Unfold Tols).
[link widoczny dla zalogowanych]
Plugin stworzy nam rozłożona powierzchnie bryły jako grupę.W moim przypadku wygląda to tak :
[link widoczny dla zalogowanych]
Przypuśćmy że sposób rozłożenia poszczególnych powierzchni mi nie odpowiada.nic straconego po to używałem na początku opcji Index Edges.Zapamiętuje ona które krawędzie poszczególnych powierzchni w bryle stykają się ze sobą. Dzięki temu mogę teraz użyć funkcji Reunite Edges i to pozmieniać.
Zaznaczam powierzchnię które chcę przenieść ,najeżdżam kursorem na krawędź na którą chce je przenieść,krawędź zaznaczy się na czerwono,i klikam.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wykonuje tę operację aż uzyskam satysfakcjonujące mnie rozłożenie. Np takie
[link widoczny dla zalogowanych]
To jednak jeszcze nie koniec możliwości pluginu.Plugin może nam stworzyć ... sklejki do naszego modelu Smile
W tym celu wybieramy funkcję Add Tabs.Następnie najeżdżamy na krawędź na której ma powstać sklejka,zaznaczy się ona nam na czerwono. Wciskamy i trzymamy lewy klawisz myszy i wybieramy ,przesuwając myszą lub liczbowo w oknie dialogowym,jej odpowiedni kształt i wielkość.Równocześnie na odpowiedniej powierzchni naszej rozłożonej bryły na czerwono pokazywane jest gdzie nasza oklejka będzie przyklejona.Możemy również wcisnąć klawisz CTRL ,za pomocą jego wybieramy,czy oklejka ma kształt trapezoidalny czy trójkątny.
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz możemy skopiować naszą oklejkę i dopasować ją do innych krawędzi,lub każdą zrobić oddzielnie za pomocą omawianej funkcji.
Ja poprzez mieszankę tego i tego uzyskałem coś takiego
[link widoczny dla zalogowanych]


Mam nadzieje że nikt nie usnął i komuś to się przyda Smile

Cdn.

Pozdrawiam
Leon


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Pią 19:12, 21 Cze 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15645
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Pią 20:25, 21 Cze 2013 Temat postu:

A nie można prościej i logiczniej?

[link widoczny dla zalogowanych]

Bardzo przydatna wskazówka a zwłaszcza te sklejki... Muszę spróbować... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Sob 6:32, 22 Cze 2013 Temat postu:

Można tak prościej i logiczniej.Ale moim celem było pokazanie możliwości pluginu,a nie tworzenie modelu do sklejenia jako takiego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15645
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Sob 13:58, 22 Cze 2013 Temat postu:

Tak czy siak, świetnie Panu idzie objaśnianie Nam niuansów Sketchup'a. Trzymam kciuki!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Sob 19:08, 22 Cze 2013 Temat postu:

Może jeszcze coś wyskrobię skoro ktoś to czyta Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15645
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Sob 21:21, 22 Cze 2013 Temat postu:

Niech Pan skrobie, skrobie, skrobie...
Działy o Skechup'ie na różnych forach są bardzo popularne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek123
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie, Siemuszowa

PostWysłany: Czw 20:33, 04 Lip 2013
PRZENIESIONY
Czw 21:59, 04 Lip 2013 Temat postu: Znowu pytanie związane ze Sketchupem.

Jestem chyba użytkownikiem który najwięcej pyta, ale cóż. Moje pytanie brzmi: Jak wkleić jakąś grafikę do Sketchupa i czy da się to w ogóle zrobić? Czy potrzeba jakiś Plugin? Jeżeli tak to proszę o link na którym się go "ściąga". Dziękuję za przeniesienie. Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciek123 dnia Czw 22:02, 04 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15645
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Czw 22:46, 04 Lip 2013 Temat postu:

File, Import... i wybiera się obrazek.(np. jpg)
Jak to ma być wypełnienie wcześniej narysowanego kształtu, zaznaczamy "texture"
Najczęściej tego używam... Jak chcemy od razu jakiś obrazek, wybieramy "Image"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Jeden do jednego. Strona Główna -> Warsztat - materiały, techniki, narzędzia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 35, 36, 37  Następny
Strona 13 z 37


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin