Forum Jeden do jednego. Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

SketchUp-modelowanie 3D

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Jeden do jednego. Strona Główna -> Warsztat - materiały, techniki, narzędzia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
maciek123
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1709
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie, Siemuszowa

PostWysłany: Nie 0:52, 20 Sty 2013 Temat postu:

No ładne. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morello
Rezydent



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:37, 21 Sty 2013
PRZENIESIONY
Wto 18:50, 22 Sty 2013 Temat postu: "Cięcie" modelu 3d w Sketchup lub 3ds max

Witam, mam pytanie czy ktoś wie jak pociąć model 3d w sketchupie lub maxie, na plasterki grubości ok 3 mm? Chodzi mi żeby powstało coś na wzór przekroju przez broń co 3 mm, wtedy mógłbym wydrukować, każdy przekrój a następnie złożyć całość w rzeczywistości.
Może trochę zawile to brzmi jednak inaczej nie potrafię tego wyjaśnić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Wto 0:21, 22 Sty 2013
PRZENIESIONY
Wto 18:51, 22 Sty 2013 Temat postu:

http://www.jedendojednego.fora.pl/warsztat-materialy-techniki-narzedzia,5/sketchup-modelowanie-3d,1936-150.html#55408

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morello
Rezydent



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:56, 22 Sty 2013
PRZENIESIONY
Wto 18:51, 22 Sty 2013 Temat postu:

Niestety dość kiepsko wychodzi to w sketchupie, nie dokładne i zjada niektóre części.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Wto 14:14, 22 Sty 2013
PRZENIESIONY
Wto 18:51, 22 Sty 2013 Temat postu:

Nie próbowałem sam jeszcze, ale trzeba poszukiwać dalej...
Chciałbym tą metodą zrobić model głowy z tektury falistej (dla peruk)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morello
Rezydent



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:20, 22 Sty 2013
PRZENIESIONY
Wto 18:51, 22 Sty 2013 Temat postu:

Ja łoże Glocka, i skleić wszystkie warstwy na tekturze introligatorskiej 3 mm.
Model łoża zrobiłem w 3ds maxie w skali 1:1, po przeniesieniu do sketchupa i włączeniu pluginu slide jedna strona robi się "w miarę ok" ale druga już nie tak dobrze Sad No coż będę próbował dalej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Wto 19:00, 22 Sty 2013 Temat postu:

Tam coś w Slicer'ze trzeba pokombinować...
Zauważyłem, że jak wpisywałem wymiary z wpisem "mm" to mi głupoty wychodziły.
Jak bez "mm" czasem było OK. Najbardziej mnie wkurza (a może czegoś nie rozumiem)
opcja "podaj odstęp pociętych warstw". A jakie to ma znaczenie, jak wszystko będzie
kładzione/drukowane na "płask"?
***
"Ja łoże Glocka, i skleić wszystkie warstwy na tekturze introligatorskiej 3 mm. "
Zamyśliłem się nieco... Myślę, Szlachetny Panie Morello, że i tak trzeba będzie robić na zapas.
Co mam na myśli? Ano, choćbyśmy nie wiem jak dobierali grubość tektur, to i tak klej
i szlifowanie zamącą Nam w tych precyzyjnych obliczeniach. Dokładniej, przerabiałem to
przy różnych osłonach spustu a ostatnio przy papierowej łyżce zapalnika granatu F-1.
Jeśli ją kleić w oryginalnej grubości, szału nie będzie - będzie wiotka, będzie się uginać.
Ale jeżeli dany element skleimy, nasączymy, wysuszymy jako znacznie grubszy a potem
dopiero zeszlifujemy do pożądanej grubości, efekt będzie bardziej zadowalający, myślę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Śro 19:01, 23 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Śro 20:10, 23 Sty 2013 Temat postu:

Sam sobie człowiek na garba robotę nakłada...
Kolejna zmiana dekoracji, na zabawę choinkową ma być wystawiany "Kot w Butach"
Pani polonistka mnie nęka o koncepcję dekoracji. Na razie naszkicowałem coś takiego:

[link widoczny dla zalogowanych]

Żeby bardziej bolało zamierzam to odtworzyć w SketchUpie a potem z tego zrobić
grafikę konturową, do wycięcia z białych paseczków brystolu... Będzie bolało...

A tak to wygląda w praktyce... (funkcja PhotoMatch)

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

To tak na szybko...

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Na dzisiaj tyle...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Czw 0:07, 24 Sty 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Czw 15:10, 24 Sty 2013 Temat postu:

Dziś nie było dużo czasu, bo zastępstwa, zastępstwa......

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Musiałem narysować pudła, aby zamarkować górzysty teren...
Jakby ktoś chciał się po-torturować wrzuciłem na swojego Dropboxa:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Pon 19:38, 28 Sty 2013 Temat postu:

Za dwa dni przedstawienie a ja wciąż w lesie... Choroby kolegów, zastępstwa...

[link widoczny dla zalogowanych]

Z braku czasu, trzeba iść na kompromisy... jakościowe...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Wto 23:24, 29 Sty 2013 Temat postu:

Uff, jakoś udało sie skończyć dekorację przed jutrzejszą imprezą, ale jak ma się efekt
finalny do projektu, trudno mi powiedzieć...

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Generalnie to krzak składa się z trzech posprayowanych tektur, po których
do dziś pluję za zielono... Wystaje on z pół metra od reszty dekoracji, więc
żeby był bardziej czytelny, także przykleiłem mu biały kontur. Z przodu to
wygląda jeszcze-jeszcze ale z tyłu... Grunt, że trzyma się i jest stabilne.
I tak po raz kolejny, SketchUp mnie nie zawiódł...
Co prawda, miało być jeszcze precyzyjniej ale przy takim braku czasu...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Wto 23:31, 29 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Nie 18:32, 03 Lut 2013 Temat postu:

Dzisiaj chciałbym się podzielić ze Szlachetnymi przemyśleniami na temat pewnego pluginu/dodatku do sketchupa. Nie jest to żadne użyteczne narzędzie modelarskie czy graficzne,raczej programik statystyczny.
Plugin nazywa się SU Clock i wymaga do poprawnej pracy oprócz samej instalacji zainstalowanie bibliotek LibFredo6 4.2 lub nowszych.

Strona z wszelkimi informacjami o pluginie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Plugin pozwala nam śledzic ile czasu poświęcamy pracując nad danym modelem,pozwala nam również łączyć czas pracy nad kilkoma
modelami (w tym sensie że kończymy jeden model i pracę nad nowym zaczynamy nie od czasu zerowego ale od tego jaki poświęciliśmy na poprzedni model),tak więc możemy sprawdzić ile w sumie czasu spędzamy w sketchupie Smile


Inną ciekawą funkcją pluginu jest ustawienie czasu jaki dajemy sobie na pracę z modelem, i ustawienie alarmu po upłynięciu określonego procentu tego czasu. Jest to pożyteczna funkcja dla ludzi wykorzystujących SU do zastosowań komercyjnych.


Możemy również sprawdzić dzień po dniu ile danego dnia siedzieliśmy nad projektem, i jaki to procent ogólnego czasu spędzonego nad nim.

Mało tego ,możemy sprawdzić ile procent czasu pracy wykonujemy za pomocą danego narzędzia lub pluginu.



Możemy też nasze dane statystyczne wyeksportować do pliku HTML lub tekstowego i np. przedstawić zleceniodawcy.
Zachęcam więc do instalacji pluginu,w przyszłości napiszę na temat innych wykorzystywanych przeze mnie pluginów.
Pozdrawiam
Leon


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Nie 18:37, 03 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Nie 18:42, 03 Lut 2013 Temat postu:

Brawo, Szlachetny Bracie Metalowy!
Pańskie porady to już prawdziwy profesjonalizm Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Sob 14:25, 02 Mar 2013 Temat postu:

Witam Szlachetnych
Miałem napisać coś na temat pluginów SU . Zrobię to może w późniejszym terminie ,ale teraz proponuje Wam adres strony z której można ściągnąć potrzebne pluginy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zachęcam do ściągania i wypróbowania. Smile
Mam jednak dwie uwagi
1.Pluginy jedynie ułatwiają pracę ze SU ,prawie wszystko da się zrobić bez nich,ale zajmuje to o wiele więcej czasu.
2 .Instalujcie pluginy ,sprawdzajcie ich przydatność ,a niepotrzebne usuwajcie.Duża ilość pluginów wydłuża czas uruchamiania SU .


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Sob 18:09, 02 Mar 2013 Temat postu:

Baaaaardzo ciekawa stronka, Szlachetny Bracie Metalowy!
Jeno przebrnąć przez tyle angielszczyzny....
Bardzo dziękuję w imieniu swoim i Naszego Forum! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Jeden do jednego. Strona Główna -> Warsztat - materiały, techniki, narzędzia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 35, 36, 37  Następny
Strona 12 z 37


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin