Forum Jeden do jednego. Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

SketchUp-modelowanie 3D

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Jeden do jednego. Strona Główna -> Warsztat - materiały, techniki, narzędzia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Śro 21:44, 25 Mar 2015 Temat postu:

Załóżmy, 50 cm...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Śro 23:45, 25 Mar 2015 Temat postu:

No i okazuje się że to takie proste nie jest.Geometria jednak jest nieubłagana Evil or Very Mad

na tej zasadzie będzie działać tylko taki cyrkiel
[link widoczny dla zalogowanych]

Taki jak Pan proponuje może co najwyżej kont zmierzyć Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Śro 23:55, 25 Mar 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
walther38
Wielce Zasłużony dla Forum



Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 2:04, 26 Mar 2015 Temat postu:

Skala kątowa nie jest liniowa.
Jedynie to co widzę. Ale czy skórka warta wyprawki? Co dopiero przy skali kątowej odpowiadającej 1 mm na skali liniowej.
Nawet w wojsku są problemy z tysięcznymi bo każde liczy je inaczej (p. tysięczna w wikipedii).
A wszystko przez to π
Trzeba by wyliczyć długości łuku odpowiadające 1 mm a następnie nanieść je na skalę. Ale ramię cyrkla musi mieć stałą długość. Obliczyłem że dla 0,58 stopnia długość łuku to będzie 1,01 mm. Ale to na łuku cyrkla (okręgu) o promieniu 100 mm. Im dłuższe ramię cyrkla tym ten kąt będzie mniejszy. Przy R=500 1 mm będzie odpowiadać kąt 0,115 stopnia.
To co przedstawiłem poniżej może mierzyć w miarę dokładnie pod warunkiem, że będzie się składało z dwóch części. Trójkąta 353,55 x 500 który dostawi się do mierzonej części (z unieruchamiającym go na początku występem i ruchomego ramienia. Slala byłaby naniesiona na trójkącie.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Czw 10:59, 26 Mar 2015 Temat postu:

"Skala byłaby naniesiona na trójkącie"
No, właśnie... Nie pozostaje nic innego jak sporządzić wielki dokładny, szkolny cyrkiel.
Wiadomo, że jedno ramię musi być nieruchome... Smile Zapewne lewe... Smile
Do tego półkolista tarczka i pracowite zaznaczanie na niej kolejnych cm i mm...
Taki przyrząd bardzo by się przydał... Jak sobie wspomnę mierzenie niedostępnych
miejsc w podstawie ckm wz.30 albo mierzenie pewnych partii podstawy ckm Maksima...
Ludzie próbują mierzyć nie typowo...

[link widoczny dla zalogowanych]



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Czw 11:33, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Pią 11:54, 03 Kwi 2015 Temat postu:

Tutaj można znaleźć wiele pluginów do SU ,trzeba tylko uważać czy pasują do naszej wersji programu,gdyż niektóre działają tylko że sketchupem 13 ,14 lub 15

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Pią 12:11, 03 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Sob 17:27, 04 Kwi 2015 Temat postu:

Przepraszam za post pod postem.

Tutaj można znaleźć multum tekstur,darmowych modeli inne przydatne rzeczy do sketchupa

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Sob 21:34, 04 Kwi 2015 Temat postu:

Nooo...robi wrażenie... Szał ciał...
Wczytuje się to jakoś do Materiałów?
***
Eeeee... chyba raczej nie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Sob 21:56, 04 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Sob 21:59, 04 Kwi 2015 Temat postu:

Normalnie nie .ale proszę zaimportować teksturę.W oknie z teksturami najechać na nia ,wcisnąć prawy klawisz myszy i wybrać ,,Save As"
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie wybrać podfolder w folderze z materiałami SU i zapisac.No i ma Pan nowy materiał w bibliotece
Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Śro 13:53, 08 Kwi 2015 Temat postu:

Kilka fajnych tekstur moletowania bo właśnie jestem na tym etapie...
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Nie 22:22, 12 Lip 2015 Temat postu:

Moja młoda koleżanka jest na etapie rozstania z chłopakiem o inicjałach CD.
Wróciłem dziś z dzieciakami po fajnej ale męczącej podróży i relaksuję się SketchUp'em.
No, to przyszła do moich dzieci, siadła przy moim komputerze, modre oczy wbiła w ekran
i poprosiła o jakiś protest-znaczek odnośnie sytuacji jw. Akurat "Style" trenowałem ...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Nie 22:26, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Nie 0:08, 26 Lip 2015 Temat postu:

Ostatnio postanowiłem upamiętniać w modelach 3D miejsca w okolicy, które szybko
zmieniają wygląd. Kilka chat znikło. Tylko fotki po nich jeszcze na Google Maps zostały.
A wprawiam się na obiektach na własnym podwórzu. Punktualnie o 11.00 robię zdjęcia
a potem w żarze pieczołowicie je mierzę i modeluję budynek za budynkiem...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnia fotka pokazuje jak to w realu wygląda...
Problemów jest kilka. Niektóre miejsca są dla obiektywu niedostępne, więc
używam funkcji Photo Match. Rośnie też sam plik z podwórzem. Ma już 30 Mb.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pewnie to zasługa dużych zdjęć. I tak już każdy budynek modeluję osobno
a potem jako komponent wstawiam go w wymierzone miejsce na podwórzu.
Jak zacznę metr po metrze fotografować podłoże na podwórzu....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Nie 1:02, 26 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leonmetalowiec
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2466
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Nie 19:24, 26 Lip 2015 Temat postu:

Na wielkość pliku największy wpływ maja rzeczywiście tekstury .Choć nie tylko ,jeśli nad modelem pracujemy dużo może się utworzyć duża ilość niepotrzebnego śmiecia ,czyli niepotrzebne definicje grup ,komponentów ,tekstur itp. Tak miałem z moim modelem t80 ,początkowo miał 26 MB,po mojej interwencji ,przy tych samych teksturach i ilości poligonów ,ma obecnie 9.9 MB :)usunąłem wszystkie tekstury ,rozbiłem grupy i przeniosłem poszczególne elementy do nowego pliku i ponownie teksturowałem. Na początek proponuje użyć CleanUpa,on częściowo też może pomóc.Może też pan każdy budynek umieścić na innej warstwie(layer),które można w każdej chwili ukrywać gdy nad nimi nie pracujemy,nie ,,męcząć "dzięki temu komputera.No i proszę nie teksturować,,lewych" stron w modelu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez leonmetalowiec dnia Nie 20:12, 26 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Nie 22:37, 26 Lip 2015 Temat postu:

"No i proszę nie teksturować,,lewych" stron w modelu"
Ha, ale jak to zrobić albo jak tego nie robić?
Chodzi mnie po głowie myśl aby dany obiekt miał jedną teksturę będącą połączeniem
wszystkich tekstur z tego obiektu. Wiem, że to możliwe, bo oglądam tekstury z gier.
Rozgryzłem już połączenie dwóch tekstur w jedną ( o ile są w jednej płaszczyźnie).
Jest to funkcja "Combine Textures" oraz inna poprzedzająca "Make unique texture"
Będę walczył, bo przecież nie zatrzymam projektu z powodu objętości pliku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek123
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1709
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie, Siemuszowa

PostWysłany: Nie 23:11, 26 Lip 2015 Temat postu:

Ja ostatnio bawiłem się w skiny do popularnej strzelanki Counter Strike, i takie oto coś mi wyszło. Smile


[link widoczny dla zalogowanych]


Opanowałem Photoshopa. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Pon 9:36, 27 Lip 2015 Temat postu:

Cacuszko filuterne z tymi karcioszkami... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Jeden do jednego. Strona Główna -> Warsztat - materiały, techniki, narzędzia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 35, 36, 37  Następny
Strona 27 z 37


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin