Forum Jeden do jednego. Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Kettenkrad sd.kfz.2 nsu

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Jeden do jednego. Strona Główna -> Repliki metalowe - galerie i opisy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 15:01, 02 Lis 2013 Temat postu: Kettenkrad sd.kfz.2 nsu

Szanowni panowie. Być może ruszył bym z tworzeniem repliki jeżdżącej wspomnianego w tytule kettenkrad-a. Mam pomysły ,trochę kasy podzespołu które na pewno znalazły by zastosowanie ale szukam i szukał będę planów ,opisów i wszystkiego co pomogło by mi stworzyć taki pojazd. Zapraszam do dyskusji a także do współpracy, no może nawet do kibicowania . Kol. Steiner liczę na twoją pomoc a może kiedyś zasilił bym waszą grupę . Nic to, na razie wszystkie wieści mile widziane .
Wiem już na 100% że gąsiennicy nie zrobię tak skomplikowanej jak w oryginale , pewnie poszła by gumowa .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Milak 44
Starszy użytkownik



Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz i ok.

PostWysłany: Sob 16:01, 02 Lis 2013 Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Może to pomoże.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 16:19, 02 Lis 2013 Temat postu:

Dziękuję ! Pomoże , na pewno pomoże , czym więcej szczegółów ty będzie mi łatwiej podjąć decyzję . Po analizie tej stronki już widzę co mogę zmienić w projekcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grześ
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 1619
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 17:24, 02 Lis 2013 Temat postu:

W razie czego, oferuję swoją fizyczną pomoc... Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
walther38
Wielce Zasłużony dla Forum



Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:17, 02 Lis 2013 Temat postu:

Szlachetny Pan Kroll (lub jego koledzy) w 2012 podczas konkursu-wystawy we Wrocławiu na Parkowej takim oryginalnym pojazdem się chwalili (i to na chodzie, sam widziałem). Może dało by się coś pomierzyć nieco dokładniej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Nie 0:25, 03 Lis 2013 Temat postu:

Tu są jakieś rysunki...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr-Bad dnia Nie 1:26, 03 Lis 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 10:08, 03 Lis 2013 Temat postu:

Widziałem filmiki tego oryginalnego ,,marzenie,, tylko pozostaje. Za linki dziękuję , ta ilość informacji pozwoli mi podjąć decyzję o budowie , stopień trudności ,itd.
Koła nośne raczej odlewane z alu. Na pewno bez reduktora prędkości , może zwolnice i sprzęgła na każdą gąsienice , ale to na razie burza pomysłów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Storm007
Starszy użytkownik



Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: J-bie

PostWysłany: Nie 10:40, 03 Lis 2013 Temat postu: Re: Kettenkrad sd.kfz.2 nsu

rynio_di napisał:
Szanowni panowie. Być może ruszył bym z tworzeniem repliki jeżdżącej wspomnianego w tytule kettenkrad-a. Mam pomysły ,trochę kasy podzespołu które na pewno znalazły by zastosowanie ale szukam i szukał będę planów ,opisów i wszystkiego co pomogło by mi stworzyć taki pojazd. Zapraszam do dyskusji a także do współpracy, no może nawet do kibicowania . Kol. Steiner liczę na twoją pomoc a może kiedyś zasilił bym waszą grupę . Nic to, na razie wszystkie wieści mile widziane .
Wiem już na 100% że gąsiennicy nie zrobię tak skomplikowanej jak w oryginale , pewnie poszła by gumowa .

Jestes pewien ze wiesz na co sie piszesz? Jesli moge spytac jakim zapleczem technicznym dysponujesz? Milo by bylo zobaczyc taka replike. Mam dwoch kolegow ktorzy probowali sil w gasienicowkach wlasnej roboty. Jeden wykonal gasienice, kola napedowe, nosne i... na tym sie poddal. Same robienie gasienic zajelo mu sporo pracy. Za naped mial zdaje sie posluzyc albo silnik hydrauliczny albo jakies serwo silniki elektryczne, nie pamietam juz. Drugi zrobil jezdzacy prototyp tzn rame z napedem i tez na tym sie skonczylo. A dysponowali duza wiedza techniczna i dostep do duzego zaplecza w duzych zakladach.
Na Twoim miejscu zaczalbym od ramy i napedu, to jest najwiekszy problem. Jak to rozwiazesz to dobudowac reszte bedzie pestka. W Kettenkradzie zdaje sie ze nie bylo mechanizmu roznicowego wiec to duze ulatwienie.
Tutaj malu filmik jednego z kolegow http://www.youtube.com/watch?v=8AKeo95LA-I&list=UUY0VfPIjXsffZ7lu-O38eww
Na tym projekt zostal zakonczony. A owy kolega naprawde nie jedna ciekawa rzecz stworzyl. Np. przebudowal starego Fiata 850 zwiekszajac jego moc do 160KM (silnik z Hondy CBR 1100XX), sekwencyjna skrzynia biegow i efekt taki ze 190 km/h te pestka
http://www.youtube.com/watch?v=JCGiLiognQ0&list=UUY0VfPIjXsffZ7lu-O38eww


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piogra66
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 738
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ochaby Małe k.Skoczowa

PostWysłany: Nie 11:11, 03 Lis 2013 Temat postu:

A Ja mam inne pytanie czy Szanowny kolega chce zbudować coś podobnego do wyżej wymienianego pojazdu czy replikę tego pojazdu,bo według mnie to zasadnicza różnica.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 12:49, 03 Lis 2013 Temat postu:

Słuszne pytanie , zaplecze . Otóż posiadam : tokarkę , frezarkę , miga, wiertarki stołowe-kolumnowe , giętarkę do rur, prasa hydrauliczna 16T, i inne . Wiem jakie to może sprawić trudności , dlatego chcę zgłębić temat i albo rozpocząć prace albo zaniechać ich. Natomiast co do mechanizmu różnicowego to na jednym z rysunków widać coś co jest obudową mechanizmu ,ale różnicówki tam może nie być. Nie porywam się na replikę , lecz pojazd przypominający kettena jednak wizualnie do niego MOCNO podobny. Rama , później wanna układ kierowniczy to dało by się przeskoczyć . Silnik, napęd na koła to też. Jednak biję się gąsienic, jak pisałem nie jestem w stanie zrobić tak jak w oryginale ale może gąski od mini koparki gumowe ??.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
endi66
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz i okolice

PostWysłany: Nie 19:52, 03 Lis 2013 Temat postu:

Myślę Waszmość,że przy takim parku maszynowym.Jesteś w stanie takowe gąsienice wykonać.Gąsienica składa się z pojedynczych członów,zazębiających się nawzajem.I połączonych osiami(sworzniami),przy takim pojeździe blacha na gąsienice.Powinna być nie grubsza jak 5-6mm,to powinno wystarczyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 20:07, 03 Lis 2013 Temat postu:

Tak , to prosta wersja takiego ogniwa ,ale w przypadku kettena oryginalne gąski było łożyskowane ze zbiornikiem na płynny smar. I taka praca jest żmudna i potrzebująca odpowiedniego zaplecza. A może by tak przyjrzeć się dokładniej taśmie transportującej np. butelki w rozlewniach . Mała korekta takiego ogniwa i... Ja jednak skłonny byłbym szukać gotowej gąsienicy gumowej, to ma jechać a nie stać .

Oglądałem dzisiaj zaległy program BNM , i widziałem właśnie dwa pojazdy CWS takie dla potrzeb nazwane replikami ale tym one nie są . Właśnie o takie same mi chodzi .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rynio_di dnia Wto 22:04, 05 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
argo
Nowicjusz



Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 20:18, 07 Lis 2013 Temat postu:

endi66 napisał:
Myślę Waszmość,że przy takim parku maszynowym.Jesteś w stanie takowe gąsienice wykonać.Gąsienica składa się z pojedynczych członów,zazębiających się nawzajem.I połączonych osiami(sworzniami),przy takim pojeździe blacha na gąsienice.Powinna być nie grubsza jak 5-6mm,to powinno wystarczyć.

Nie ma szans , znam osobe ktora odbudowuje oryginalnego ketta, o ile wanne udalo sie polatac ( byly spore ubytki ale na szczescie nie w elementach nosnych, udalo sie zdobyc oryginalny silnik i kupe osprzetu, o tyle znajomy wylozyl sie właśnie na gasienicach ( dysponowal wykopkami takowych), nie dosc ze lozyska sa elementem ogniwa gasienicy to jeszcze to sa jakies mocno nietypowe łozyska ( niczego sie nie da podpasowac,) i z tego co wiem bo dawno zesmy sie nie widzieli, stanelo a tym, ze na razie kett bedzie odbudowany w wersji statycznej, a lozyska maja byc zastapione tulejami z brazu aby sie to to dało jedynie przepchnac z miejsca na miejsce


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Pią 10:23, 08 Lis 2013 Temat postu:

Poważna sprawa... Kurde, żeby żadne łożyska nie pasowały....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
endi66
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz i okolice

PostWysłany: Pią 16:58, 08 Lis 2013 Temat postu:

Też mi się nie chce w to wierzyć.Jeżeli nie można dostać oryginalnego rozmiaru,to na pewno zbliżony + -. Chyba o milimetr w tą czy w tą, nie przyjdzie?.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez endi66 dnia Pią 17:00, 08 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Jeden do jednego. Strona Główna -> Repliki metalowe - galerie i opisy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin