Forum Jeden do jednego. Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Experymenty Mr Bad'a...

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Jeden do jednego. Strona Główna -> Warsztat - materiały, techniki, narzędzia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Sob 23:03, 03 Lis 2018 Temat postu:

He, he... To zapytam:

1. Inne z numerkami to średnica tych numerków... ? Razz
2. Średnica mierzona po rowkach/ "dolinach" czy wierzchołkach/"górach" ?
3. A co w temacie gwintów hm, gęstszych, drobniejszych czy jak to nazwać... ?

Reszty pytań jeszcze nie sprecyzowałem... Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kroll
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław / okolice

PostWysłany: Sob 23:12, 03 Lis 2018 Temat postu:

Średnicę śruby mierzy się "po wierzchołkach" czyli zewnętrzną. Głębokość gwintu i jego skok określają normy. Tak dla metrycznego jak calowego i drobnozwojowego - bo tak się ten gęsty nazywa.
Gwint drobnozwojowy oznacza się MF, lub częściej M( średnica)Xskok: np M20X1,5


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kroll dnia Nie 8:51, 04 Lis 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Sob 23:39, 03 Lis 2018 Temat postu:

" częściej M( średnica)Xskok: np M20X1,5"
Ło Jezu..... No, całkiem mi się we łbie rozjaśniło... Całkiem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kroll
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław / okolice

PostWysłany: Nie 8:57, 04 Lis 2018 Temat postu:

Jeżeli się podaje oznaczenie: M i średnica, to oznacza że jest to gwint metryczny pełny/normalny.
A w gwintach wewnętrznych ( nakrętki, narzynki ) rozmiar gwintu mierzy się po "dolinach". Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grześ
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 1619
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 10:12, 04 Lis 2018 Temat postu:

A i gwintownikiem M5 nie gwintuje się otworu fi 5 Very Happy Jest prosty sposób na obliczenie, jaki otwór trzeba wiercić pod dany gwintownik - mnoży się przez 0,8.I tutaj w przypadku gwintownika M5 będzie to otwór fi 4 ( 5X0,8 ), pod M4 będzie otwór 3,2 ( 4X0,8 ).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Nie 12:19, 04 Lis 2018 Temat postu:

Ja już wolę włożyć śrubę albo nakręcić nakrętkę, aby tej arytmetyki uniknąć.... Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kroll
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław / okolice

PostWysłany: Nie 12:35, 04 Lis 2018 Temat postu:

Nie zawsze się tak da, czasem trzeba wkręcić śrubę w coś, gdzie nie ma możliwości podłożenia nakrętki. Wtedy zostaje tylko nawiercić otwór i nagwintować. Nie zagłębiam się już w takie detale jak: otwory gwintowane przelotowe i nieprzelotowe, gwintowniki ręczne i maszynowe, gwinty specjalne ( trapezowe, cylindryczne, walcowe, prostokątne, itp ), gwinty lewe i prawe itd, itd... Smile
Uczyłem się tego w technikum lotniczym, do dziś to w głowie zostało, chociaż w pracy zawodowej rzadko z tego korzystam.

P.S. Gwoli ciekawostki: w DODGE'u, w kołach, są śruby, nie dość że z gwintem calowym ( jak to w amerykańskich wozach ), to jeszcze na dodatek drobnozwojowym. A żeby było całkiem zabawnie - z jednej strony auta są gwinty lewe, a z drugiej - prawe. Ot, taki jankeski wynalazek. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kroll dnia Nie 12:45, 04 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 12:37, 04 Lis 2018 Temat postu:

Szanowny Panie Grzesiu ! To proszę jeszcze rozwinąć jak dobierasz wiertło pod otwór w zależności od , rodzaju materiału aluminium , mosiądz , stal . Oraz co z przelicznikiem 0,8 w stosunku do gwintów powyżej M 10 . Może kogoś zainteresuje .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Nie 12:41, 04 Lis 2018 Temat postu:

"z jednej strony auta są gwinty lewe, a z drugiej - prawe. "
Może z lewej strony auta są gwinty lewe a z prawej strony gwinty prawe?
Aleście, Szlachetni Panowie, zdrowo namącili w głowie.
Po co ja się tym nabytkiem pochwaliłem... Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 12:46, 04 Lis 2018 Temat postu:

Rzeczywiście koła są dokręcane śrubami o zwojach p jak i L . Te łatwo rozpoznać bo nakrętka L powinna mieć nacięcie /rowek po obwodzie wielokąta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kroll
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław / okolice

PostWysłany: Nie 12:50, 04 Lis 2018 Temat postu:

rynio_di napisał:
Te łatwo rozpoznać bo nakrętka L powinna mieć nacięcie /rowek po obwodzie wielokąta.


A to ciekawe, nigdy nie zwróciłem na to uwagi. Muszę przy okazji obejrzeć nakrętki w kołach. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rynio_di
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 12:57, 04 Lis 2018 Temat postu:

Większość aut ma prawe gwinty . Lewe ma np Ford Transit i to nie wiem czy wszystkie . Butla propan-butan ma nacięcie .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kroll
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław / okolice

PostWysłany: Nie 13:05, 04 Lis 2018 Temat postu:

Gazowe gwinty, co do zasady są lewe - chodzi o to by "fachowiec" nie podłączył kuchenki do wody i odwrotnie.
Przy czym gazowe, tak jak hydrauliczne, są calowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kroll dnia Nie 13:06, 04 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mr-Bad
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 15647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzozowica

PostWysłany: Nie 13:27, 04 Lis 2018 Temat postu:

"by "fachowiec" nie podłączył kuchenki do wody i odwrotnie"
No u mnie te "media sąsiadują ale żeby się aż tak pomylić...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kroll
Użytkownik Zasłużony
Użytkownik Zasłużony



Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław / okolice

PostWysłany: Nie 15:01, 04 Lis 2018 Temat postu:

Nie takich speców, już widziałem...
Jeżeli można coś pomylić, to bankowo znajdzie się geniusz, który to zrobi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Jeden do jednego. Strona Główna -> Warsztat - materiały, techniki, narzędzia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 78, 79, 80  Następny
Strona 49 z 80


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin